Mobiele LED-reclameborden: echt altijd goed zichtbaar

Mobiele LED-reclameborden: echt altijd goed zichtbaar

Wil je dag en nacht, weer of geen weer, opvallen met je boodschap? Reclameborden met LED-schermen zijn de oplossing. Extra voordeel: ze zijn nog mobiel ook. Zo bezoek je meerdere plekken op een dag, en ook tijdens het rijden blijft je boodschap zichtbaar. Hieronder vind je alle voordelen, en enkele voorbeelden om je te inspireren voor je eigen campagne. 

Voordelen reclameborden met LED

Wanneer je je merk of product wilt promoten, is het belangrijk dat je boodschap opvalt. En laat dat nou net een van de voordelen zijn van reclameborden die werken met LED-technologie. Ze zijn altijd zichtbaar, en door de afmetingen vallen ze ook nog eens enorm goed op. Dit zijn de belangrijkste voordelen:

1. Dag en nacht

LED-reclameborden zijn dag en nacht zichtbaar. Of anders gezegd: ook in de herfst- en winterperiode wanneer het vroeg donker wordt. Vooral handig wanneer je rond de feestdagen je merk of product onder de aandacht wilt brengen. Rond een uur of vijf is het dan al donker, waardoor veel reclame-uitingen niet langer zichtbaar zijn. Een LED-scherm blijft altijd goed zichtbaar. Oók bij felle zonneschijn.

2. Weer of geen weer

Als iets onvoorspelbaar is, dan is dat het weer. Hoe vaak wordt ons wel geen zonneschijn beloofd, terwijl grijze wolken de lucht blijven domineren. Hetzelfde geldt voor regen. Denk je dat het droog blijft, krijg je net een bui op je dak. Gelukkig maar dat de LED-schermen van onze reclamewagens bestand zijn tegen regen, wind en sneeuw. Dus ook als het even tegenzit, blijft je boodschap kraakhelder zichtbaar. 

LED-wagen

3.  Rijdend reclame maken

Het voordeel van onze mobiele LED-borden, is dat ze verplaatsbaar zijn. Wil je meerdere locaties op een dag aandoen? Geen enkel probleem. Je rijdt er zo naartoe. En onderweg blijven de LED-schermen gewoon branden, zodat je echt geen enkele kans op aandacht aan je voorbij laat gaan.   

4. Met geluid

Sommige boodschappen komen pas over als ze ondersteund worden door geluid. Laat dat nou net mogelijk zijn met onze reclamewagens. Door de speakers breng je elke boodschap luid en duidelijk over. En ook de speakers zijn weersbestendig. 

5. Statisch en bewegend beeld

Wil je een video laten zien om je merk of product te promoten? Geen enkel probleem. Met bewegend beeld is het vaak makkelijker om de aandacht van voorbijgangers te trekken. En voor sommige boodschappen heb je simpelweg niet genoeg aan een statisch beeld. De boodschap moet dan tot leven komen.


6. Stand alone

Geen stroompunt in de buurt? Geen enkel probleem. De reclamewagens met LED-schermen zijn stand alone inzetbaar. Dat houdt in dat je geen stroompunt nodig hebt om ze te gebruiken. Je hebt je eigen elektriciteit al bij je. 

7. Dubbelzijdig

De reclameborden zijn aan beide kanten voorzien van LED–schermen met een oppervlakte van 8 m² per kant. Je hebt dus in totaal 16 m² oppervlakte tot je beschikking. Het maakt dus niet uit hoe je de wagen parkeert. Iedereen ziet jouw boodschap. Dus ook wanneer je onderweg bent, zien bijna alle weggebruikers, fietsers en wandelaars jouw merk of product.

Waar in te zetten? Enkele voorbeelden

Waar moeten we beginnen? We kunnen eindeloos voorbeelden aandragen. In plaats daarvan hebben we er een paar voor je verzameld, om je te inspireren voor je eigen campagne.

Aandacht voor een goed doel

Tibet is een autonome regio van China, maar Tibetanen worden massaal onderdrukt door de Chinese overheid. De International Campaign for Tibet lanceerde een campagne in Amsterdam om de belangen van de Tibetaanse gemeenschap onder de aandacht te brengen. De reclamewagen met LED-schermen stond pontificaal op de Dam in Amsterdam. Door de vele toeristen wordt de boodschap niet alleen door Nederlanders gezien, maar door mensen van over de hele wereld. Tijdens de optocht liep een lange rij mensen achter de wagen aan. Dankzij de enorme schermen viel de optocht goed op. 


Opening van een winkel(centrum)

Wanneer je een nieuwe winkel opent, moet iedereen dat weten. Zo reden we voor Mediamarkt door de straten van Brussel om de inwoners te laten weten dat de vestiging geopend is. En geloof ons: zo’n knalrood LED-scherm wordt echt door iedereen gezien. 

led wagen

Lancering van een nieuw product

Breng je productlancering naar een volgend niveau. Bijvoorbeeld door een afteller weer te geven op de LED-schermen. Laad voor extra impact een video zien waarin je enkele hints geeft naar je product. Je ziet dat vaak bij de introductie van een nieuwe auto. Je krijgt dan eerst alleen enkele details te zien van de auto. Kijkers worden op deze manier ‘geteased’. De interesse wordt gewekt, en eenmaal nieuwsgierig, kunnen ze niet wachten om het product in zijn volle glorie te aanschouwen. 

een reclamewagen met led-schermen

Reclameborden combineren

De tijd die je hebt om je product onder de aandacht te brengen is vaak beperkt. Daarom moet je alles uit je dagen halen. De meeste bedrijven en instellingen kiezen er dan ook voor om de LED-reclamewagens te combineren met andere vormen van promotie. 

Persoonlijke touch

Hoe goed je boodschap ook is, persoonlijk contact is wat je doelgroep echt raakt. Daarom zetten we vaak promotiemedewerkers in bij dergelijke campagnes. Ze spreken de voorbijgangers aan, beantwoorden vragen of delen samples uit. Nieuwe winkel geopend? Wijs ze de weg, of geef ze een voucher voor een gratis product (op te halen in de winkel). 

Waar de reclamewagens niet komen

Die mooie reclamewagens met LED-schermen komen helaas niet overal. Denk aan het stadscentrum, een winkel(centrum), een evenemententerrein of het strand. Gelukkig hebben we meer dan genoeg alternatieven om ook op dié plekken je doelgroep te bereiken. Onze absolute topper is de bakfiets (we hebben er meerdere). Die valt op, is door iedereen te gebruiken en is uitstootvrij. Of wat te denken van onze Digicars. Deze kleine elektrische wagentjes beschikken over een groot digitaal scherm, en zijn zo klein dat je er zelfs een winkel mee in kunt rijden. 


We hebben nog veel meer manieren om je doelgroep te bereiken. Benieuwd? Bekijk dan ons overzicht met alle promotievoertuigen.

Hoe ga jij de interactie aan?

Zoals je ziet zijn de mogelijkheden eindeloos als het gaat om interactie aangaan met je doelgroep. Hoe pak jij dat aan? Hopelijk hebben we je geïnspireerd. Toch hulp nodig? Deel je ideeën met ons en wij denken mee met de invulling ervan, zodat de campagne van a tot z klopt.

Contact met Mobielebilllboards.com


Vragen of direct een offerte?