Je kúnt een event trailer gebruiken om een nieuwe auto te showen. Maar er zijn ook meer unieke toepassingen voor dit promotiemiddel. En naast de event trailer, hebben we ook nog een interessant alternatief voor je. Hieronder lees je er alles over.
De klassieke event trailer
De klassieke event trailer is bijzonder interessant voor het promoten van een nieuw model auto. Bijvoorbeeld in de vorm van een roadshow. Daarin hebben we twee keuzes: de afgesloten event trailer, en het transparante exemplaar.
1 .Gesloten event trailer
De gesloten event trailer is vooral geschikt voor wanneer de auto tijdens het vervoeren niet zichtbaar mag zijn. Je rijdt dan naar de locatie toe, waar de onthulling plaatsvindt. Zo geef je je campagne een vleugje mysterie. Om voorbijgangers nieuwsgierig te maken kun je met behulp van de juiste bestickering alvast een teaser geven van de inhoud van de trailer.
2. Transparante event trailer
Je kunt ook juist het tegenovergestelde doen. Als je zoveel mogelijk mensen jouw nieuwe auto wilt laten zien, vervoer ‘m dan juist in een transparante trailer. Dan wordt hij ook tijdens het vervoeren gespot door omstanders. Een mooie bijvangst.
3. Trekgewicht
Meestal worden de event trailers gebruikt om een auto mee te vervoeren. Maar je kunt het natuurlijk ook omdraaien. Heb je bijvoorbeeld een auto die bekendstaat om zijn goede trekvermogen, laat ‘m dan de trailer trekken. De trailer kan dan bijvoorbeeld bestickerd worden met een tekst zoals “De nieuwe Mazda CX-60 met 2500 kg trekgewicht”.
4. Beachclub
Ga je een auto promoten die ook in het losse zand zijn mannetje staat? Promoot ‘m dan op het strand. Tover, zodra de auto uitgeladen is, de event trailer om tot een hippe beachclub en laat voorbijgangers op een relaxte manier kennismaken met de auto. Bekijks gegarandeerd.
5. Atelier
Misschien heb je het weleens gezien in een showroom: een hoek waar je ziet in welke kleuren de auto allemaal te bestellen is. Vaak zie je niet alleen de lakkleuren, maar ook de verschillende velgen en soorten bekleding die leverbaar zijn. Een soort atelier waar je je eigen droomauto kunt samenstellen. Ook daar is een event trailer bijzonder geschikt voor. Maak het af met een grote tv en een computer, waarop je de bezoekers kunt laten zien hoe hun auto er in het echt uit zou komen te zien.
Alternatief: de mobiele showroom
Zo’n event trailer kan heel goed werken voor je campagne, maar hij is ook een beetje klein. Wil je je doelgroep écht kennis laten maken met je nieuwe product, zonder dat ze naar je winkel hoeven te komen? Rij naar ze toe met onze mobiele showroom. Deze rijdende showroom is echt een hit. Het is, al zeggen we het zelf, ongekend voor welke doeleinden onze mobiele showroom al gebruikt is.
Als pashokje
Voor C&A bouwden we onze mobiele showroom om tot een rijdend pashokje. Voorbijgangers kregen de gelegenheid om de nieuwe collectie van C&A te passen. In plaats van mensen naar hun winkels te trekken, benaderden ze op deze manier actief hun doelgroep. Als dank kregen de ‘passers’ een bos bloemen mee. Op deze manier slaat C&A twee vliegen in een klap. Ze promoten niet alleen hun nieuwe collectie, maar creëren ook direct een positieve associatie omtrent het merk.
Als mobiele studio
Voor RTV Utrecht bouwden we onze rijdende showroom om tot een mobiele studio. Een week lang deden de presentatoren verslag van de verkiezingen vanuit Amersfoort, Ameide, Woerden, Veenendaal en Utrecht. Deze actie laat maar weer eens zien hoe ruim onze mobiele showroom is. Genoeg plek voor een grote tafel met meerdere stoelen.
Als proeflokaal
Het lijkt alweer een eeuwigheid geleden, maar enkele jaren terug zaten we middenin een corona crisis. Horeca was gesloten, dus een lekker biertje op het terras drinken zat er niet in. Hoe breng je dan een nieuw biermerk onder de aandacht? Met een mobiel terras natuurlijk! Via social media konden liefhebbers zich opgeven voor deze bijzondere ervaring. De winnaars kregen bezoek van deze botanische proeftuin op wielen en konden in alle rust de verschillende bieren van Lowlander proeven. Deze campagne laat zien hoe online en offline perfect samengaan. Want ook online kreeg deze campagne enorm veel aandacht.
Als woonwinkel
Woonexpress zocht een unieke manier om hun nieuwe collectie te showen. En of dat gelukt is! Onze mobiele showroom werd omgebouwd tot een gezellige woonkamer met de nieuwste meubels en accessoires. De tour ging langs verschillende woonboulevards en winkelcentra. Bezoekers kregen een flyer met 5 euro korting én maakten daarmee kans op een minuut gratis winkelen.
Ga jij voor de event trailer of de mobiele showroom?
Hoe ga jij je product optimaal promoten? Ga je voor de meer klassieke event trailer, of de meer moderne mobiele showroom? Beide hebben zo hun unieke eigenschappen.
Vraag vandaag nog een offerte aan. Kun je wel wat hulp gebruiken bij het maken van de keuze? Bel ons, en wij denken graag met je mee.